Nagyon fontosnak tartom a különböző területen tevékenykedő érdekképviseleti szervek együttműködését. Hiszek abban, hogy ezek a szinergenciák az egyes speciális képviseleti területek esetében is jótékonyan erősítik egymás szakmai tevékenységét. A kezdeményezésemre létrejött erre egy külön fórum, az érdekképviseleti szervek egyeztető fóruma. Itt rendszeresen találkozunk, és ennek során mindig egy-egy tagszervezetünk mutat be egy konkrét ügyet a saját szakterületéről.
A legutóbbi ülésünkön adózási károsultakkal foglalkozó egyik tagunk tartott egy prezentációt: “A nyílt végű pénzügyi lízing napos és árnyékos oldala” címmel. Különösen érdekelt a téma, mert én magam is ilyen konstrukció keretében szereztem be a mostani autómat, és abban a tudatban vagyok, hogy kiváló és szabályos üzletet kötöttem.
Az előadás végén szóba elegyedtem az előadóval. Elmondta, hogy az ő cége a FLOTTAUTO Lízing Kft.-től lízingeli az autókat, természetesen nem pénzügyi lízing keretében. Operatív lízing szerződést kötöttek a FLOTTAUTO-val 4 gépjárműre. És abszolút elégedettek a lízingcég szolgáltatásaival. A szerződésük nem tartalmaz kockázati elemet. Természetesen visszakérdeztem, hogy pontosan milyen kockázati elemre gondol.
Megtudtam, hogy a társszervünk előtt éppen egy olyan ügy van, ahol a károsult szintén egy nyílt végű pénzügyi lízing konstrukció keretében szerezte be álmai céges autóját. Szorgalmasan és pontosan fizette a részleteket. Elérkezett a szerződéskötés lezárása és a gépjármű vevőjének kijelölése. A kft. ügyvezetője saját feleségét jelölte meg vevőnek. A felesége kifizette a maradványértéket, amely egy megmosolyogtató összeg volt a jármű valódi értékéhez képest. Mindenki örült: az ügyvezető, a felesége és a lízingcég is elégedetten zárta az ügyletet. Pár hónappal később jött a fekete leves. A kft. kapott egy NAV ellenőrzést, amelynek során az ellenőr feltűnő aránytalanságot állapított meg a gépjármű maradványértéke ill. annak valós piaci értéke között.
Ezzel szemben a FLOTTAUTO Lízing Kft.-vel kötött operatív lízing szerződésük ilyen típusú kockázati elemet nem tartalmaz. Ugyanis ennek a végén nincs fenyegetettség, mivel a bérlő ill. a bérlő által kijelölt vevő nem is vásárolhatja meg a gépkocsit. Van viszont helyette nagyon kedvező havi díj és több szintű szolgáltatási csomag, amely leveszi a bérlő válláról az üzemeltetéssel kapcsolatos terheket is. A FLOTTAUTO képviseletében eljáró flottamenedzser intézi a gépkocsik időszakos műszaki felülvizsgálatát. Ennek során időpontot egyeztet az érintett szakszervizzel, eljön a kocsiért és elviszi a műhelybe. Majd amikor kész az autó, akkor érte megy és visszahozza a bérlő irodájába. Közben a bérlő a saját munkáját tudja végezni, nem pedig a gépjármű ügyintézéssel tölti az idejét.
Amennyiben szükséges, akkor a FLOTTAUTO csereautót biztosít a szerviz időtartamára. Ugyanez a helyzet akkor is, ha műszaki hiba következtében elromlik az autó. Vagy nyári-téli gumiztatások során. Vannak olyan csomagjaik, amelyek esetében a bérleti díj már tartalmazza a szerviz és kopó alkatrész költségeket is. Ezzel a havi költségek pénzügyi “görbéje” teljesen kisimul, sokkal fixebbé és tervezhetőbbé válik.
Őszintén szólva szájtátva hallgattam. Erről eddig én még hogyhogy nem hallottam? Természetesen azonnal elkértem a flottamenedzserük telefonszámát. Amint aktuális lesz nálunk, egészen biztos, hogy az újabb járművek beszerzésével kapcsolatos döntés előtt kérünk egy árajánlatot a FLOTTAUTO Lízing Kft.-től flottakezelésre.